SV: Ta bort töntspråket!

Joakim Gunnarsson kalas.puff at falkenberg.mail.telia.com
Fre Feb 11 18:07:46 CET 2000

 pelle söderström skrev:

>Jag tycker verkligen att språket i KA har blivit sämre med nya ord som
>"nätet" och meningar som "Kom Knatte, vi går ut på Ankeborgs hemsida.
>Kalle Anka ska vara en låtsasvärld som man ska kunna fly till om man har
>tråkigt, men den börjar mer likna verklighet. "IT-klubben"...bah!
>Ta bort Internet språket!!!!!!!!!!!!

Jag instämmer.
Kreatörerna bakom serierna om IT-klubben har säker haft goda avsikter med dessa.
Men berättelserna och layouten på dessa bryter så pass mycket mot de övriga serierna i KA & C:o att de upplevs som direkt störande. (IMHO)
Kanske vore det bästa om de istället för att placeras i huvudtiteln lades i någon av pocketutgåvorna?

Men det avgörs i Köpenhamn hos den kvinna som sätter samman KAs compilation-dummy. Så det blir väl att försöka utöva lite lobbying.

Om inte det är så att alla andra, förutom jag och Pelle, har en annan åsikt om IT-serierna?

Vad tycker ni andra om dem?

/Joakim Gunnarsson.