RE: SV: Ta bort töntspråket!

Eric.Schader@gambro.com Eric.Schader at gambro.com
Mon Feb 14 10:18:30 CET 2000

Håller med Bror Hellman i denna frågan.

Måste nog säga att en del kritiker påminner mig om mina föräldrar när de
kritiserade den musiken jag lyssnade på när jag fortfarande bodde hemma. Det
är kanske en generationsfråga? Hur gamla är ni egentligen? Eller kanske, som
någon skrev, en nostalgi fråga.

:-)
Eric

	Själv har jag inget emot att man moderniserar Kalle Anka i tiden.
	Jag hade inget emot det när jag var liten och Läste KA&Co, och
	ev. moststånd har kommit sent i livet närman kan tala om "nostalgi",

	men jag är fortfarande inte av den uppfattningen att Kalle Anka &
C:o
	skall frysas i sent femtiotal.

	Vad jag hakar upp mig på vad gäller de här IT-serierna och
	IT-snacket är faktiskt just att Barn i dag är uppvuxna med datorer!

	Jag fick vara på ett företagsfritidshem (eller vad man skall kalla
det)
	och laga deras datorer häromdagen.. och då dök just Kalle Anka och
C:o
	upp...

	Ungarna skrattade ju på sig!!  De kan ju så mycket mer om datorer än
	de som skrivit den smörjan!!

	Skall man göra något sådant här så bör ambitionerna vara betydligt
	högre och man bör ha en seriösare inställning.

	Skall det fortsätta så här så behöver Egmont en IT-redaktör som vet
	vad det är frågan om och som kan lite om ämnet! Dessutom så borde
	det satsas lite högre... hellre ett eget magasin än att slå ihop
	det med Kalle Anka & C:o.

	Söker härmed jobbet!   ;-)

	   Steamboat Willie