Kalle Anka på julafton

H@NS hans.tanderud at mailbox.swipnet.se
Tors Jan 6 23:20:00 CET 2000

Några reflektioner kring julaftonens Kalle Anka på TV:

När leksakerna marscherar in i tomtens säck på tomtarnas verkstad återkommer exakt samma bakgrund hela tiden med mycket korta intervall. En miss tycker jag då det åtminstone kunde gå lite längre sekvenser innan bakgrunden återkom.
Hur är det egentligen med färgen på julgranskulorna som Piff och Puff kastar ner från granen. När en grön kula kastas ner fångar Pluto en röd...
Jag blir aldrig klok på Askungens klänning heller. Först sätter fåglarna på en rosett som i nästa scen är borta. Det verkar också vara lite si och så med kragen och puffärmarna...

//H at NS