SV: Kalle i damskor...

Hobby-Importen (Jens Lindell) hobby.importen at swipnet.se
Ons Juli 5 16:06:08 CEST 2000

----------
>Från: "Magnus Haglund" <magnus_haglund at yahoo.se>
>Till: "Ankism" <ankism at stp.ling.uu.se>
>Ämne: Kalle i damskor...
>Datum: ons 5 jul 2000 12.21
>

>Hej allesammans!
>Häromdan satt jag och bläddrade i KA 33/73 och blev väldigt fundersam, för
>i serien
>"Kalle Anka - Den goda gödningen" så uppträder Kalle på näst sista sidan i
>damskor! Detta gör han helt utan förklarning och serien slutar väldigt
>tvärt, så man nästan tror att det kommer en fortsättning, vilket det inte
> [...]

Du har upptäckt en väl förborgad hemlighet som Disney-koncernen
har gjort allt för att dölja!
Jag vill inte gå in på detaljer men vår kära favoritanka har ett
liv även utanför serierutorna, bland annat har musikgruppen
"Disneyland after dark" antytt en del av detaljerna innan de blev
påhoppade av Disneys advokater.

Som tur är har Kalle kommit över denna period med hjälp av psykoanalys
och vi har ju även fått se kusin Knase återkomma efter sin "sjukskrivning".

Skogs-Ola är fortfarande på "semester" på statens bekostnad då han överdrev
sin produktion av destillerade drycker, han hade inga vidare advokater då
han samarbetat med Tjalle Tvärvigg, en oförlåtlig sak i Disneykoncernens
ögon
som övergav honom fullständigt. De lyckades dessutom visa att Skogs-Ola
aldrig varit
anställd utan bara "inhyrd". Att Skogs-Ola gick med på detta har nog med att
göra
att Disney hotade att stämma honom på en summa motsvarande Burundis BNP!

Klara Kluck däremot är väl tveksamt om hon ens kan återkomma i korta
gästspel,
ägglikören fick visst henne att fjädra upp sig lite väl mycket vid
kontraktsförnyelsen.
Moby Duck är däremot frisk men helt politiskt inkorrekt med sina
extrema högeråsikter om naturvård och är ett hatobjekt för Greenpeace.
Han är dock populär i lokalanktidningarna i Norge och Japan.

mvh

Jens Lindell

PS Någom som vet vad som hänt med andra figurer? Mortimer? Vad är sanningen
om Gilberts långa frånvaro? Vad hade Teddie och Freddies mamma för
orsak att vara borta under så lång tid? Och finns det något i ryktena
om Titti, Kicki o Pippi (eller hur det nu var)?