Olästa arkivex.

Joakim Gunnarsson kalas.puff at falkenberg.mail.telia.com
Mon Juli 10 17:50:31 CEST 2000

Kvack!

Tänkte bara ge er alla ett litet tips!

Perssons antikvariat (Mittemot konserthuset i Malmö) har för ett litet tag sedan köpt in en rejäl dos med olästa arkivexemplar av div. Disneytitlar som dåvarande redaktören för Hemmets Journal, Önnerts (Res, för stavn.), lade undan från 60-talet till mitten av 80-talet. Allt fint inslaget i brunt omslagspapper och orört sedan det begav sig.

Jag och Per Starbäck (Karl-Erik Lindkvist var också med, men höll sig ifrån att köpa något ankistiskt kulturgods, utan nöjde sig med en intressant liten tidsskrift från mitten av 60-talet som beskrev den nya amerikanska flugan "rullboard". Jag som alltid trott det hette rullbräde.) har redan lagt vantarna på en hel del men det finns fortfarande godbitar kvar! Så om du bor i Malmö se till att vara uppe med tuppen i morgon så du kan köpa de inbundna och lösa  årgångarna av KA & C:o som finns kvar eller WDS, Joakim,  Klassiker, Godbitar etc.

Dock fick vi reda på att en annan person varit där innan oss och köpt saker. Någon som enligt utsago "kunde allt om Kalle Anka", och hävdade att vissa teorier i boken "Ankismen" inte längre stämde.
Frågan är nu alltså vem var där först?
Och allra mest intressant:
Vad fanns i butiken *innan* jag och mina medkollusorer travade in en solig lördagsmorgon? Har en känsla av att någon gjort en mycket bra affär strax innan oss då affärsinnehavarna praktiskt taget skänker bort häftena.

Will the first buyer please stand up?

/Joakim Gunnarsson.