Kusin Knase revival

andlund2@spray.se andlund2 at spray.se
Tors Juli 27 08:37:07 CEST 2000

Jag såg för några dagar sedan en ny tjock tidning med bara Knase-serier. Kanske fattas den ännu i många affärer i landet. Den affär som jag såg den i var en ICA-butik i norra Halland. Men tidningen är i alla fall efterlängtad, och jag rekommenderar köp för er som inte har läst dessa serier tidigare. Nu finns det dessutom flera klassiska serier med Knase som inte är med här, varav flera av dom enligt min mening är bättre än de som nu har publicerats igen, t. ex. "Väv dig lycklig", "Den konstiga konsten" och "Den fina festen" m.m. En glad överaskning är att "Pojklägret" är med, trots att den ej är av Hubbard. Det är bra att det inte bara är  Hubbards Knase-serier som är med, utan även senare Knase-serier, även om de mest klassiska är gjorda av just Al Hubbard.

Anders Grönlund