Carl Barks snart 99!

Mats Forssblad froz at algonet.se
Mon Mars 6 00:38:22 CET 2000

Bo Nilsson wrote:

> Trist att höra. Kan det vara för att han inte orkar pga ålder? Man tycker
> att han borde vara stolt över att få den uppskattning han förtjänat efter
> sina anonyma aktiva år?

Såvitt jag förstått så är det där med att "känna sig tvungen" att svara
på alla brev inte ett svepskäl, utan en realitet. Så jag tolkar detta
med fansen i Europa som att Barks helt enkelt inte orkar med de krav som
kontakt innebär. Om detta redan har att göra med hur många djuplodande
analytiska frågor han redan besvarat från tyska intellektuella...äsch,
varför gå in på sådant, han är mycket mycket gammal, helt enkelt.