Gottfredson, Scarpa & Vicar.

Joakim Gunnarsson kalas.puff at falkenberg.mail.telia.com
Sön Mars 26 23:14:01 CEST 2000

Litet tips för de som har för mycket i plånboken.

En och samma säljare har just nu ute en hel del godsaker till buds på ebay:

Floyd Gottfredson Portfolio år:

1935, 1937, 1939 & 1953.

(Dessa samlar kompletta årgångar av Mickey Mouse dagstripparna i svart/vitt, precis som de såg ut i amerikanska dagstidningar.
Bland seriena som ingår i 1953 volymen
http://cgi.ebay.com/aw-cgi/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=292676952
finns The Magic Shoe" skriven av Bill Walsh.
Detta är kanske hans mest galna och vansinniga historia som han skrev. Den har mig veterligt aldrig gått i någon svensk eller amerikansk Disneytidning, och jag kan *varmt rekommendera* ett köp av denna volym.)

+ En originalsida med Musse Pigg av Romano Scarpa!
http://cgi.ebay.com/aw-cgi/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=288528954

+ En originalsida av Vicar!!!
http://cgi.ebay.com/aw-cgi/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=292596701

Fina grejor....