Säljer ankor

Mats Forssblad froz at algonet.se
Tis Mars 28 00:56:02 CEST 2000

Här är nu min säljlista, så långt jag har hunnit. Jag vet inte vad jag
ska sätta för priser, och tag skickbedömningen med en nypa salt - jag
har varken sysslat med skick eller priser sedan 1986. Kanske någon kan
hjälpa mig? Min ambition är att sälja till samlarpris, vilka väl ligger
på 25-50% av vad affärerna tar.
Den som är intresserad kan gärna komma ngn kväll till mig i Gottsunda,
Uppsala, och titta på tidningarna.
Så, är ni intresserad av något, hör av er - vi kommer säkert överens om
någonting.

Kalle Anka & Co
1949	10	Poor---	Mycket sliten, och har ca 10 sönderklippta och urrivna
sidor. Sitter ihop, och Barkshistorien är komplett.
1949	11	Poor 	Saknar flik i övre högra kanten som ej rör ngra bilder, i
övrigt är den riktigt fin, kanske Fine
1950	5	Good
1950	7	Good-
1951	8	FN
1951	9	VG+
1951	10	Good
1952	4	Good
1952	8	Good
1953	2	Good
1953	3	Good
1953	6	Good
1953	9	Good
1954	4	VG
1954	6	VG
1956	13	VG
1957	6	VG-
1957	22	VG
1958	23	VG
1958	24	VG-
1958	26	Poor	Löst omslag, annars VG
1959	2	Poor	Löst omslag, annars VG
1959	3	Poor	Löst omslag, annars VG
1959	19	Poor	Löst omslag, annars VG
1960	1	Poor	Löst omslag, annars VG
Walt Disney's Serier
1954	1B	VG-
1954	7	VG-
1954	9	FN
1955	3	FN-
1966	22	VG
Faksimiler (nåja) av Kalle Anka & Co, bilagor på 80-talet
1948	1	VFN	faksimil
1948	2	VFN	faksimil
Walt Disney's Klassiker
1977	4	VFN	Jul i Ankeborg
		VFN	Vilse i Anderna
		VFN	Vilse i Anderna
Walt Disney Comics Digest - pocket
?	44	VFN	pocket m Mummy's Ring, Ancient Persia, Luck of the North och
Pixilated Parrot
Walt Disney's Christmas Parade
1948	4	FN+	The golden christmas tree
1949	1	VG	Letter to Santa
Donald Duck
1954	38	VG
Walt Disney's Comics and Stories
1948	92	Vg+
1950	114	Good
Oneshots
1951	328	Vg-	Old California
Kvarstår att lista:
Kalle Anka & Co		1960-1967 sådär tre dussin
Uncle Scrooge		ca 50 st mellan nr 129 och 209
WDC&S			ca 100 st mellan nr 383 och 500
Holländskt		snygga album a la Bästisar och några tidningar, till mkt
lågt pris
Danskt			Anders And ngt dussin fr 50 och 60 tal, och några danska
bästisar, lågt pris

Bye bye

Mats Forssblad