SV: Hrmpf...

starback@ling.uu.se starback at ling.uu.se
Tis May 16 18:36:50 CEST 2000

Tack för grattis! I övrigt angående Brors frågor
(BH = Bror Hellman, SD = Stefan Diös)

1) "Först Jeopardy och nu scrabble!"
SD> såvitt jag minns har [Per] (ännu) inte varit med och
SD> tävlat själv [i Jeopardy].

Just så är det, och så lär det förbli. Jag nöjer mig med att komma
sist i TP de gånger jag tvingas spela det med ankistjeopardymaffian.

2) Vem har tagit över vem?
SD> NAFS(k) kom först. Vi ankister har en långsiktig plan som går ut på totalt
SD> världsherravälde. Det var skarpsynt av dig att lägga märke till det. Nästa
SD> steg var att ta över ishockeyfestivalen och melodi-VM, men nu när vi blivit
SD> avslöjade får vi väl rikta in oss på andra hemliga mål.

Just så. Fnord.

BH> 3) Vilket kollusorsnummer har Nils Berner?  För ingen skall lura i
BH> mig att han inte också är del av denna konspiration!

Om du följt Jeopardy ännu noggrannare hade du även sett en Berner bli
stormästare och förklara för tittarna att han har lärt sig allt han
kan i Kalle Anka. Allt faller samman.

BH> Är det månne ytterligare en Starbäckare, fast under ett s.k. alias?

Detta avstår jag från att kommentera, men två Starbäckare har vi sänt
ut i Jeopardy under sina riktiga namn i alla fall.

BH> 7) Vart tog den gamla hederliga TP:n vägen?

... och hur är den senaste ställningen på ratinglistan?

I detta sammanhang ansåg Patrik Öbrink att
PÖ> krocket är en mer ankistisk fritidssysselsättning än scrabble.
PÖ> Fråga mig inte varför!

Ett skäl är att det spelas krocket i flera Barks-serier, däremot finns
det nog inte någon Disneyserie alls där det spelas Scrabble. Dessutom
har det spelats krocket på Ankon flera gånger, eftersom jag och min
bror Erik (känd kollusor och scrabblespelare) har sett till det.

Även boule har spelats på Ankon, vilket kanske gör det lite
ankististiskt, men eftersom USA är ett boule-u-land är det knappast
nåt som ankorna ägnar sig åt.

PÖ> Vad skall en sann ankist ägna sin fritid åt förutom ankism? En
PÖ> uppgift för Ankismens Skarpaste Hjärnor månne (om dessa inte
PÖ> skrabblar förstås!).

Tja... Läsa almanackan kanske? Eller spela på kam?
Jag undrar om inte svaret är "vad som helst", ty när det kommer till
kritan så är ju faktiskt allt ankism!

/tyckte mästaren själv, dvs. Per Starbäck <starback at ling.uu.se>