Kalle Anka & C:o angående prishöjning.

Michael Lindholm michaellindholm at swipnet.se
Tors Nov 2 13:13:39 CET 2000

Hej! Det är mitt första inlägg på listan. Kan någon ansvarig svara på varför ni har höjt prenumerantpriset på Kalle Anka & C:o igen. I år var priset 895 kr för en helårsprenumaration. Räkningen som damp ner i brevlådan i dag tillsammans med en snygg väggalmanacka och en snygg filmposter från Dinosaurier var på hela 945 kr alltså en prisökning på 50 kr. Varför har ni valt att höja igen? Kan någon ansvarig eller som vet svara på detta? Kanske Stefan Diös eller Tord Jönsson?

Samtidigt vill jag hylla de som jobbar med tidningen. Ni gör ett jättebra jobb. Ni kunde dock bli bättre på Disneynyheter även om de har blivit bättre. Ni kunde ha en sida som ni kallar Disneynyheter då och då kanske en gång i månaden med nyheter förutom det som ni redan har? Stefan Diös översattningar håller högsta klass och är enligt mig den bästa översättaren av Kalle Anka serier. Håller ni inte med där är ute?

Till Stefan eller någon annan som kan svara. Kommer ni ha någon sida om 102 Dalmatiner i tidningen när det är dags? Vad kan man vänta sig i november och december när det gäller serier? Kommer det någon Barks klassiker som aldrig tidigare publicerats i Sverige kanske? Kommer någon ny Don Rosa serie? Vad kommer ni ha för prylar i tidningen i slutet av året något exempel? Kommer något vykort från någon ny film som det brukar komma i bland vid videorealser. Kommer ni skriva något om följande videofilmer som kommer i november Lilla Sjöjungfrun och Kalle Ankas Önskejul, kanske något mer om Toy Story 2?.

Kunde ni försöka ordna förhansvisningar av nya disneyfilmer på bio för prenumeranterna? Kan ni ta upp detta med redaktionen?

MVH Michael Lindholm koll 2514