SV: KA leksaker

Roger Nilsfelt, Posten roger.nilsfelt at posten.se
Tis Nov 7 07:37:49 CET 2000

Erik skriver att han har uppfattningen att konsumenterna köper Kalle Anka
för att läsa den, och inte för att leka med någon fånig leksak. Själv tycker
jag också att leksakerna är fåniga, men jag tror, tvärtemot Erik, att en
åtminstone tämligen stor del av konsumenterna även köper den för leksakens
skull. Annars hade säkert inte Egmont lagt ut pengar på att skicka med
leksaker. Många andra serietidningar har ju också börjat med leksaker
(liksom många tidningar för "vuxna" har inplastade bilagor av andra slag).
Roger Nilsfelt