leksaker, grrr

hillerberg hillerberg at swipnet.se
Tis Nov 7 19:26:20 CET 2000

såsom innehavare av trenne kalle ankaslukande knattar i 4- ,7- och 10-årsåldern, så vill jag bara rent statistiskt sett påtala att leksaken i påsen väcker framförallt köphungern i 4-åringen. 7-åringen som just lärt sej läsa säger att han gladeligen skänker bort leksaksskräpet till lillasyster bara han får något att läsa. Kniper det så tar han i o f s gärna leksaken med, men den är inte längre huvudsyftet...
Kalle anka i finland kostar om jag inte minns helt fel bara runt 10 mark och ingen leksak, rent prenumerationsmässigt är det mer lockande än malmöutgåvan med tillhörande skräpleksaker. Är det 100%
säkert att det inte är barnarbetare inblandade i tillverkningen by the way?

koll 1860