SV: Äntligen Tillbaka: Moby Duck

Patrik Öbrink vsg982s at tninet.se
Ons Nov 15 08:52:29 CET 2000

Stefan Persson:

> Men nu till något helt annat: För några månader sedan, diskuterades ett
> album med Knaseserier här på listan. Nu har andra delen kommit, om Moby
> Duck. Fem serier av Strobl, och tre av Antonio Gil-Bao. Förordet är den här
> gången skrivet av Erik Hørthe. Vad finns det för åsikter om detta?

Jag recenserade Knasealbumet för Gefle Dagblad, men är tveksam till att slösa trycksvärta på Moby Duck. Egentligen förhåller jag mig tämligen likgiltig inför karaktären Moby och på rak arm kan jag inte räkna upp särskilt många Mobyserier som jag har läst. Självfallet skall även dåliga seriealbum recenseras i tidningen, om inte annat så för att varna läsarna för dåliga produkt, men Egmont har inte haft vett att skicka ut något recensionsexemplar och det känns inte bra att lägga ut nästan 50 krisch för eländet (eller etthundra krisch för en hönsig pratkvarn). Jag väntar istället på Ludwig, som det finns en del hyggliga serier med.

Men finns det någon ankist där ute som läst albumet och kan avgöra om det är värt att recensera så gör gärna er stämma hörd på listan!

/Patrik