Plagiat??

Stefan Persson reimersholme at hotmail.com
Sön Nov 19 13:29:49 CET 2000

----- Original Message -----
From: "Joakim Gunnarsson" <kalas.puff at falkenberg.mail.telia.com>
To: <ankism at stp.ling.uu.se>
Sent: Sunday, November 19, 2000 10:53 AM
Subject: SV: Plagiat??

>Kan tillägga att italienarna gör dessa parodier högst medvetet.
>Sedan samlas de i fina album med hårda pärmar under titeln "Le Grande
Parodie Disney". Bör ha utkommit ett sjuttiotal >album vid det här laget.
>Det album jag har är nummer 65 (Med serien Musses inferno, där Musse och
Långben besöker helvetet! Ej publ. i Sverige.) >som kom i december 1998.

"L'inferno di Topolino" (1949) av Guido Martina och Angelo Bioletto? Är den
bra? Man kanske skulle försöka få tag på den... Behöver man ha läst Dante
Aligheris "Divina Commedia" för att uppskatta serien?

Stefan