I Helvede med Mickey!

ole@reichstein.net ole at reichstein.net
Tis Nov 21 16:57:42 CET 2000

Joakim om "L'Inferno di Topolino":
>Mycket underlig serie för at vara en Disneyserie.
>I stort sett dyker alla Disneyfigurer som fanns på den tiden upp i den.
>Och artworket är så härligt primitivt fast på ett snyggt sätt.
>Kul att ha och bläddra i även om man inte kan italienska!
>Så den är värd att införskaffa.

Jeg er den heldige ejer af hele *tre* italienske udgaver, efter i årevis
at have været frustreret over at måtte nøjes med en aldeles uforståelig
grekisk version. :-)

Jeg vil dog ikke just kalde tegnestilen for primitiv. "Altmodisch", ja, men
absolut veltegnet og med et meget højt detalje-niveau i forhold til nyere
Disney-serier (Rosa undtaget :-).

>Kan tillägga att italienarna gör dessa parodier högst medvetet.
>Sedan samlas de i fina album med hårda pärmar under titeln "Le Grande
>Parodie Disney". Bör ha utkommit ett sjuttiotal album vid det här laget.

76. De seneste fem album i serien, og antageligvis mindst lige så mange
endnu, er i serien "Långben - historiens mästare". Ingen af de fem første
er mellem de 14, som udkom i Sverige. Men dyre er de: hele 6.20 Euro...

Hvad er det så forresten for noget med, at Mickey i næste måneds pocket
drager til Helvede igen?? Lige som man tror man forstår Egmonts politik...

- Ole

--
Get your firstname at lastname email for FREE at http://Nameplanet.com/?su