KA & C:o #43/2000

Joakim Gunnarsson kalas.puff at falkenberg.mail.telia.com
Fre Sep 29 18:48:01 CEST 2000

Litet tips:

Med Kalle Anka & C:o #43 följer en av de tjusigaste bilagorna jag skådat på mycket länge!

"Häxornas natt" av Carl Barks i den oavkortade originalversionen!
(Alltså inte den censurerade som ursprungligen publicerades i Donald Duck #26)
Serien har begåvats med en smakfull och alldeles lysande färgläggning och som bonus får vi några storyboard-sketches från filmen +en hel del model-sheet bilder på Hazel som användes i filmproduktionen.
Allt inlindat i ett "wraparound cover" med en oljemålning av Barks!!!

Jag fick häftet till frukosten i morse och sämre start på dagen kan man ju tänka sig.
Tror inte att det kan bli så mycket tjusigare än så här...

Kanske med undantag för den tjocka nya Disneybok som kommer landa på Egmont på måndag eller tisdag.  Hmm... mer om det då;-)

/Joakim Gunnarsson.

P.S. KA #40 med en ny Don Rosa-följetong bör finnas ute nu. D.S.