SV: affär i sthlm

Patrik Öbrink vsg982s at tninet.se
Tors Apr 5 20:06:09 CEST 2001

johnny.ronnberg at telia.com
> Hej alla ankor!
>
> Finns det någon bra affär i Stockholm som säljer gamla KA, Guldböcker, KAP mm? och du menar jag att tidningarna ska vara i lässkick och inte några dyra inplastade historier

Jag brukar handla på Serieboden, Sven Vintappares Gränd/Västerlånggatan 26-28 i Gamla Stan. Det är inte den största serietidningsaffären i Stockholm och kanske heller inte den billigaste, det vet jag inte, men än har jag inte blivit ruinerad, och då har jag köpt hela 70-talet (det jag inte redan hade) och halva 60-talet. Det är läskvalitet på de flesta tidningar, en del är inplastade men inte avskräckande dyra. Beror förstås också på vilka årgångar man är ute efter.

I Gävle, där jag bor, finns det tyvärr inte några serietidningsaffärer, men väl en trevlig billighetsbasar med gamla grejer. Där har jag gjort en del serietidningsklipp. En komplett Lucky Luke-samling för 500:- hör väl inte till den här listan, men en del fina Kalle Ankor från 60-talet för 2:- styck är förstås inte fel. Så man kan uppenbarligen göra en del fynd på ställen som drivs av icke serieintresserade/kunniga personer.

Joakim:
"Glöm 70- och 80-tals tidningarna, livet är för kort och lägenheter för små"

Men bingar är tillräckligt stora...Skämt åsido. Om man har gott om likvida medel så går det att få tag i 70-talet och 80-talet genom att köpa in hela årgångar. Jag köpte t.ex. in året 1971 för 100:- på ovan nämnda billighetsbasar. Inte direkt avskräckande dyrt, fast det var kanske bara en lyckträff.

/Patrik