Tankar om NAFS(k) II

Anders Engwall (ERA) Anders.Engwall at era.ericsson.se
Mon Apr 23 14:45:33 CEST 2001

> mycket konstigt.
>
> Det finns massor av liknande exempel: Aftonbladet, Expressen, ...
> Om någon skulle säga "Jag vill ha en Express", skulle man
> knappast förstå vad som avses.

Den här diskussionen är ju redan totalt urspårad så jag
antar det inte gör ngt om jag säger att detta påminner
en hel del om den gången för en herrans massa år sen då
Sundsvalls Tidning kläckte sin reklamslogan "ST - svårt
att vara utan". Varpå det snart rasade en lika långrandig
som intensiv insändardebatt mellan bygdens amatörlingvister
huruvida det där var korrekt svenska och om det inte
hellre borde heta "ST - svår att vara utan". Ack ja.

(Och nej, den debatten tycker jag inte skall tas upp här!)