Re: Massor av frågor

Daniel Mott mott at swebase.com
Mon Apr 23 21:36:18 CEST 2001

>PS Thumbs? Inches heter det väl.
Hehe, ja det var den förargliga direktöversättningen som slog till för ett ögonblick... *rodnar*

Kom på fler problem nu med ev. översättning av mått till svenska. Måttstickan i Von Ankas pengabinge har ju ibland tecknade siffror på sig, vill jag minnas (rätta mig om jag har fel!). Om man då ska översätta till svenska mått får man ju antingen teckna dit dem eller lägga in dem ovanpå i datorn...