Ta omvägen via Gåseborg!

Patrik Öbrink vsg982s at tninet.se
Sön Aug 5 21:47:17 CEST 2001

För den som har vägarna förbi Stockholm kan jag  rekommendera ett besök i Gåseborg. Det är en fornborg och festplats (vilket faktiskt är en tämligen vanlig kombination; jag känner till åtminstone två till exempel) utanför Jakobsberg i Järfälla kommun, dvs. i de nordvästra delarna av Stockholm. Det är en fin plats med vacker utsikt över Görväln och - åtminstone idag söndag - bra vind för drakflygning (en av de i mina ögon mest ankistiska sysselsättningarna), men vore det inte för den ankistiska anknytningen så skulle jag nog aldrig ha besökt den, även om jag är intresserad av fornborgar. En plats för ett framtida Ankon kanske?

/Patrik