Grisenin

Karl-Erik Lindkvist Caltex at algonet.se
Ons Aug 8 10:40:02 CEST 2001

"Anders Engwall (ERA)" wrote:

> Drar mig också till minnes från nån gammal kurir att några
> kollusorer försökt sig på att tillaga en grisenin på alldeles
> riktigt. Skulle man kunna få ta del av receptet, månne?

Det var koll. 818:s högt värderade syster, Lisa, som åstadkom
griseninen, vilken var utförd som en "figursydd" prinsesstårta om jag
inte minns fel. Alla detaljer såsom ögon, öron etc var gjorda i marsipan
och stämde mycket väl överens med förlagan. Trots att den inte var stekt
i mycket smör ("det brukar göra susen") blev resultatet oerhört läckert.

/KEL