Kollusor som kan

Johan Rhen johan.rhen at mailbox.swipnet.se
Sön Aug 19 12:19:43 CEST 2001

Lite kollusorsskvaller - eh, information menar jag. Jag var i går,
lördag, i Nyköping och bevittnade hur koll. Dick Harrison belönades med
Hertig Karls pris för sina insatser som historiker . Klädd som turist
från 1300-talet tog koll. Harrison emot en check på 50.000 kronor och
höll därefter ett mycket roande tacktal. Tyvärr lyckades jag inte
gratulera honom då och där, så om Dick Harrison läser den här listan -
grattis, det är dig väl förtjänt!

(För de som ännu inte läst något ur Dick Harrisons redan omfattande
produktion kan jag rekommendera "Mannen från Barnsdale" som behandlar
Robin Hood-legenden. Han har också skrivit flera läsvärda artiklar i
NAFS(k)urirer.)

/Johan R.