Ankeborg

Mattias Thuresson mattias.thuresson at mbox300.swipnet.se
Tis Dec 11 18:35:40 CET 2001

Det är naturligtvis olämpligt att skicka bilder till en
e-postlista, men jag antar att det var ett misstag.

Men från flera serier kommer jag ihåg att Kalles hus
ligger strax nedanför pengabingen. Många gånger har
Kalle stått i fönstret med en kikare och spanat bort
för att se vad Joakim sysslar med, t.ex. i
'Farbror Joakims dubbelgångare' (KAP 18). Fast
absolut inte så nära som på bilden, snarare 500
meter. Pengabingen ligger som alla vet på en hög
kulle omringad av taggtråd och varningsskyltar.

Mattias