SV: Kent Virulent (var En lek med gåtor)

Kristoffer Björkström kbjorkstrom at hotmail.com
Ons Feb 14 08:22:20 CET 2001

Stefan Diös:

efternamn till en seriefigur med namnet Kent. "Virulent" är ett relativt
ovanligt ord som säkert inte valdes för att det passade till serien, utan
mest för att det lät bra och för att det helt enkelt är roligt att använda
ord. Namnet Kent hänvisar i det här fallet inte till någon existerande Kent
som jag känner, utan valdes för att... tja, kanske för att jag inte hade
haft någon Kent förut på ett tag, och för att det finns så många roliga
efternamnsord som slutar på -ent?<<

Tasjkent? Supplement? Vad hette mannen i original, förresten? Och vem teckande serien?

        Kristoffer

Ankism at stp.ling.uu.se