SV: Bit i den här!

Joakim Gunnarsson kalas.puff at falkenberg.mail.telia.com
Fre Jan 19 18:53:08 CET 2001

Stefan Persson skrev:
> ETT BARKSALBUM! Äntligen ger Egmont ut ett album i och med hans >bortgång!

Ett? ;-)

Kalle Anka & C:o kommer uppmärksamma att det snart är 100 år sedan Carl Barks föddes med ett tjockt specialnummer med godis av både Barks och andra.

Dessutom kommer det ett ordentligt album som är både stort och tungt med de allra bästa Barksserierna. + lite oljemålningar, originalomslag å sånt.
Planen är att få ut det till 100 års dagen, eller däromkring.

Jag får återkomma med mer preciserad information när det drar ihop sig.
Men jag hoppas att jag väckt aptiten hos er som inte redan har kompletta Barks-samlingar i hyllorna. :-)

Michael Lindholm skrev:
>Vad är det för häfte som du pratar om? När kommer det? Vad heter de >nästkommande äntligen tillbaka?

Vad Barks-häftet kommer heta vet jag inte än.
Men det ingår i "Egmont Quarterly"-serien. Mer känd som "äntligen tillbaka", en serie specialhäften med "bortglömda" Disneyfigurer.
Hittills utkomna i serien är:
1. Kusin Knase
2. Moby Duck
3. Ludwig von Anka
Kommande:
X. Barks-häftet
4. von Pluring
5. Hmm... det vet jag inte om jag får "skvallra" om än...men så mycket kan jag säga att det rör sig om en "Paul Murry-figur"...

/Joakim Gunnarsson.