Re: Mjölkliljor?

Stefan Diös pyas at swipnet.se
Ons Juli 11 22:17:49 CEST 2001

Roger Magnusson undrade:

>Jag har en kompis som går runt och sprider uttrycket "Jag känner mig
>fräsch likt liljor i mjölk", och han påstår att han läst det i en Kalle
>tidning. Nu undrar jag således om han har rätt (angående påståendet att
>han läst det i Kalle, inte huruvida han är fräsch) Och i så fall om det
>är någon som vet var det står att finna.

Ingen tycks ha svarat under den vecka som har gått, så det är väl ingen som
vet då. Synd... jag är också intresserad av svaret! Jag känner inte igen
det och tror inte att det är jag som är upphovsmannen. Min drygt tioåriga
databas över mina texter verkar inte heller känna igen det. (Och ifall det
vore jag så skulle det säkert vara från ett original av William Van Horn!)

Är det verkligen ingen på hela denna lista som kan hjälpa till? Här finns
ju såna mängder av genialiska experter från varenda tänkbar ankistisk
generation!