Di ös bä sta!

Hobby-Importen (Jens Lindell) hobby.importen at swipnet.se
Sön Juli 15 13:48:44 CEST 2001

Jag har funderat lite grand på alla dessa "bästa" listor som
dykt upp genom årens lopp om (Disney)serier.
Som sig bör toppas dessa nästan alltid av herr Barks alster men
jag är lite nyfiken på andra former av uppskattning.

Eftersom jag själv offentligt (genom Bild & Bubbla) har uttryckt
min beundran för den nuvarande viktigaste översättaren av ankserier
så skulle det vara roligt att få se en lista över de bästa serierna
som Diös översatt!

Vad säger t ex herr översättaren själv, vilka är favoriterna?

undrar

Jens

(som inte har bestämt sig riktigt själv än...)