deja vu

Christian Medin christian.medin at swipnet.se
Mon Juli 30 22:20:19 CEST 2001

Efter att jag läste sista Kallens "nästa vecka"-sida så fick jag den
oroande* känslan att huvudserien redan finns fast med Joakim i huvudrollen.
Jag har ett minne av hade jag har läst en serie där Joakim tar taxi till ett möte och
när han är framme möts han av försäljare som hävdar att blommorna hon säljer bringar tur.
Joakim tror inte på sånt trams och struntar i att köpa dem. Sedan drabbas han av
massor av olyckor och ser ut som en luffare efter ett antal besök i diverse soptunnor.

Är det ett plagiat vi får se nästa vecka eller är det jag som inbillar mig?

/Christian

*oroande av den anledning att serieskaparnas fantasi börjar ta slut.