Ankon

erik@math.uu.se erik at math.uu.se
Ons Juni 20 10:10:35 CEST 2001

Kopia av vad som stod i senaste kvacket:

Ankon 2001

Årets tema är Farmor Ankas gård, och det finns två skäl till detta. Dels
ligger platsen för Ankon på landet med kor och andra agrara tillbehör,
och dels kommer Mårten Gås livsstil att vara vårt rättesnöre under Ankon.
Inga aktiviteter i onödan alltså!

De som inte tycker att slöa på bästa Mårten Gås-manér räcker som ankistisk
aktivitet, rekommenderar jag att själva göra ett föredrag, tävling eller
något annat kul. Själv hoppas jag på att få ihop en tipspromenad på temat,
men även där skulle jag hemskt gärna få hjälp av någon frivillig. Hör
gärna av er!

Kort sagt, förvänta er inte särskilt mycket planerad ankistisk akitvitet
(om ni inte fixar den själva).

Ankon börjar klockan 11.00 på lördag 30 juni och slutar någon gång på
söndag eftermiddag. Platsen är Villa Slänten som ligger vid herrgården
Harpsund utanför Flen mitt i Sörmland. Tåghämtning i Flen eller (i
nödfall) Katrineholm kan ordnas.

På Slänten finns 8 sängar, någon madrass och mycket golvyta. Skynda att
boka! Av praktiska skäl blir maten samordnad och förhoppningsvis sponsrad
av NAFS(k).

Anmälan sker till Erik (erik at math.uu.se, 0157-60066)

Förmodligen har jag glömt något viktigt så det kan vara bra att kolla
<http://www.math.uu.se/~erik/ankon2001/> för färdbeskrivning och eventuell
kompletterande information.

Välkomna!