senaste kallen

Erik Bergwall erik.bergwall at edu.vasteras.se
Sat Okt 13 21:22:18 CEST 2001

f95thwi at dd.chalmers.se skriver:
>Jag gillar det första stycker i senaste kalletidningen - om medhjälparens
>vedermödor för att komma tillbaka till Jocke. den var mysig! Men varför
>står det "Arvet från Barks" överst på varje sida, när det inte var Barks
>som gjort den utan Rota?

samma här... Jag tog också den förra Kallen som en upplyftning, eftersom
den innehöll vad jag tycker var väldigt kvalitativa serier i en och samma
tidning. Jag blev nästan lite sorgen när jag läste den första serien
(tecknad och berättad av Daan Jippes) när Kalle får maximal otur och
nästan mer ser ut som att han intecknat hela huset och tappat sin själ
(öhhh...en improvisation av den mer kända uttrycket...:--))! Detta var,
tycker jag, en av Jippes bättre serier.

/Erik