KA&Co (*censur*) (*censur*)?

Daniel Mott info at danielmott.com
Fre Okt 26 12:24:59 CEST 2001

Mina tankar om hela halloween-diskussionen är:

Det är nog trots allt mest barn/ungdomar som läser Kalle
Anka, även om många vuxna också läser den. De flesta
yngre firar nuförtiden ofta halloween som de gör i USA –
och därför kan de också ta del av serierna i KA som har att
göra med Halloween och tycka de är roliga.

Jag förstår inte varför man blir så upprörd över att KA tar in
halloweenserier? De jag har läst hittills har knappast varit
av någon dålig kvalitet...

Och angående halloween-tips/sidor så är inte det heller
något jag tycker är särskilt upprörande, alla affärer har ju
halloween-hype nuförtiden och till och med mjölkpaketen
här i skåne tipsar om halloweenbakelser etc.

Jag tror att man helt enkelt får acceptera att Sverige börjar
förlora det gamla "allhelgona-firandet" till förmån för en mer
amerikansk "halloween".

MVH
Daniel Mott