Fødselsdagsånden + Re: guldböcker_och_mässan

Anders Christian Sivebaek acsive at yahoo.com
Tors Sep 6 20:59:20 CEST 2001

Hej venner

> A-C: Jag tänkte mig till mässan, och går det så
> fixar jag gärna
> en plansch till dig. Vet dock inte vad jag vill ha i
> utbyte (om du inte
> råkar ha guldbok 7 liggandes då förstås... ;) ), men
> det kan vi ju
> diskutera...
> /The

Forsåvidt måste jag sige: ellers tak - og dermed menes
at Magnus Hglund redan har tilbudt at få en plakat til
mig. - Men på andre siden, plakaten der kan man vel
inte få for mange af, og jeg har to venner (big
Rosa-fans!) som säkert gerne ville ha en sådan. Men
det snakker jeg gerne videre om i privat mail - Jeg
vil naturligvis prøve at finde noget godt at bytte
med.

Det kunne f.eks. være den i emnet nævnte
Fødselsdagsånden som udkom i nr. 23 fra 1994 af vores
AA. Några af de gange jeg har byttet med jer her fra
listen har netop det bladet været et godt emne, for
Rosa-serien om Kalle's 60-års-födelsedag som er deri
er vistnok aldrig udkommet i Sverige.
Jeg skulle naturligvis gerne finde flere eksemplarer
af bladet og vil snarligst prøve på netop det, men
bedre ville det være om f. eks. Stefan eller Joakim
kunne tale om til redaktören at serien må udgis i
Sverige, eller evt. genudgives i hele Skandinavia ved
først givne lejlighed (omkring 9. juni næste år, t.
ex.!). Evt. kunne Oversættere/Tekstisættere rådføre
sig med kunstneren selv om hvordan det i serien, eller
ved hjælp af en vidste du at-side kan forklares
hvorfor serien drejer sig Kalle's 60-års-dag.

Om Guldböacker må jeg sige at rykterne tyvärr
fortæller at nr. 17 var den sidste - rækken synes
afsluttet af Carl Barks' Bedste.
(Jeg bryder ikke et tavshedsløfte her, snarere bringer
jeg videre hvad f. eks. Barks-eksperten i den
københavnske serie-forretning Fantask har sagt.)

AC

=====
Anders Christian Sivebaek
acsive at yahoo.com