Chainsaw the Pekinese

Mon Aug 19 14:16:10 CEST 2002

Ja, det var den serien. Den tyckte jag var riktigt bra, framför allt
för personerna var lite djupare än vad som annars var brukligt i
Disneytimmen. Och så bröts ju tabut mot att figurerna hade
barn/föräldra-relation.

Långfilmen tycker jag var sådär, handlingen var väl förutsägbar och
tunn.

"Timon och Pumbaa från Lejonkungen"? Utmärkt serie, något av det bästa
Dineys verkstäder gjorde under det sena nittiotalet. Framför allt för
återknytandet till den våldsamma och mycket grafiska, kvicka
slapstickhumor som var så vanlig på trettio- och förtiotalets
kortfilmer.

 / Magnus Bark (Farbror Skojskoj, en av de tjocka farbröderna)

Previous text: