NAFS(k)uriren

Per Starbäck starback at ling.uu.se
Mon Dec 2 20:49:18 CET 2002

Tack till alla inblandade för senaste NK som kom häromveckan!

Jag undrar om framsidan av Van Horn är tecknad särskilt för NK?
Jag tycker jag känner igen bilden, men jag är inte säker.
(Samma fråga för baksidan av Johan Andreasson.)

Och så fick avsnittet om Tenggren i Joakim Gunnarssons artikel mig att
minnas en utställning om Tenggren som jag såg i Stockholm för en hel
del år sen. (Jag minns varken var det var eller när, men det var nog
tio år sen eller mer.) På den utställningen fanns det bland annat en
del av de bilder som han gjorde i USA efter sin tid på Disney. Det som
jag tyckte var häftigast var bilder från en bilderbok som han skrev
själv (har jag för mig) och som inte getts ut. (Den blev nog aldrig
klar, tror jag.) Nån titel eller så mycket mer minns jag inte, men det
var klart häftiga och otäcka bilder.

Är det nån som känner igen något sådant och vet om detta har
publicerats nånstans?

/den alltid lika stringente 699