SV: NAFS(k)uriren

Joakim Gunnarsson ebay.megton at telia.com
Tis Dec 3 14:16:48 CET 2002

Per S. skrev:
> Och så fick avsnittet om Tenggren i Joakim Gunnarssons artikel mig att
> minnas en utställning om Tenggren som jag såg i Stockholm för en hel
> del år sen. [...] Nån titel eller så mycket mer minns jag inte, men det
> var klart häftiga och otäcka bilder.
>
> Är det nån som känner igen något sådant och vet om detta har
> publicerats nånstans?

Nationalmuseum gav i samband med utställningen även ut en illustrerad katalog. Den är fylld med bilder i både färg och svartvitt. (Utst. katalog531, 1990) Jag fick mitt ex. av Per Vedin för ett par år sedan, men kanske de har kvar kataloger på museet?

Min text i (k)uriren skrevs förresten kring 1998. Därav att jag refererar till böcker utgivna '96 och '97 som relativt nyutkomna...

/Joakim.