Re: Strejen är över!

Stefan Diös pyas at swipnet.se
Tors Dec 19 17:25:58 CET 2002

Vår vördade ordförande berättade:

>Goda nyheter för alla Rosafans! Don har slutat strejka och börjat teckna
>igen, säger Daniel Atterbom som pratade med honom på telefon häromdagen.
>
>Det är okänt huruvida detta betyder att Rosa har fått igenom (några av) sina
>krav, för det har han (Rosa alltså) tydligen förbundit sig att inte avslöja.

Denna nyhet var en utmärkt julklapp till oss alla, tycker jag. Härligt att
höra! Jag känner förstås inte heller till heller några detaljer, men
rimligtvis har man uppnått någon sorts kompromiss som jag hoppas att alla
inblandade är nöjda med. Vi läsare kan i alla fall vara tacksamma över
resultatet. Bra jobbat av Don Rosa, Egmont, Disney och/eller vad det nu kan
ha varit för några som har ordnat ihop detta.

En god och kvacklig jul önskar jag alla ankister. Tja, alla andra med för
den delen, men några såna häckar väl inte på den här listan.