SV: Anglicismer OT

Stefan Diös pyas at swipnet.se
Tors Feb 21 17:01:50 CET 2002

Som alltid från Per Starbäck kommer det oanade mängder med intressant och
häpnadsväckande information. Jag är djupt imponerad.

>P.P.P.S. Jag har roat mig med att söka på titlar på
><http://www.privatpersoner.gulasidorna.se/>. Det finns
>i telefonkatalogerna för tillfället tio stycket kollusorer.
>(Som står med titeln "kollusor" där, vill säga.)

Det är jag! Det är jag! Det är jag!

>   (Bland de tio märks den mystiske
>"J. Random Nerd", men jag förstår nog vem som döljer sig därbakom.)

Vem är det? Vem är det? Vem är det?

>Vidare finns bland annat 30 "hjälte", 1 "idiot" och 42
>"fotbollsspelare".

Ytterligare tio "fotbollspelare" med ett s, ska kanske tilläggas för
ordningens skull.

>  Även 3 "farbror", 1 "kusin", 1 "ankskötare".

Och en pingvinskötare. Vad det nu har med gnagare att göra.

En margarinarbetare. Tre, kanske fyra dagdrivare. Ingen myntputsare.

Mer forskning åt folket!