Viktiga yrken

Stefan Diös pyas at swipnet.se
Fre Feb 22 15:17:04 CET 2002

Erik Bergwall:

>vilken lista är det som finns på Kalle Anka & C:Os hemsida på internet då?
>Är det en annan lista på Kalles jobb, eller är det samma lista?

Det kan jag inte svara på. Jag är inte insatt i den hemsidan alls. Jag
satte ihop min lista när jag blev ombedd av en tidning till julen 1996. Men
vi vet ju alla att Kalle har haft hundratals olika yrken. Jag letade bara i
ett specifikt begränsat källmaterial. Vem som helst kan lätt göra både
större och annorlunda listor genom att leta i andra, eller rent av samma,
serier.

Jag ska kanske tillägga att det väsentliga jobbet som klisterremsslickare
på margarinfabriken saknades i min lista därför att det behandlades i en
särskild kommentar till utredningen den gången.