Bokrean.

Karl-Erik Lindkvist Caltex at algonet.se
Tis Feb 26 18:43:54 CET 2002

Jag hoppas att alla uppmärksammat att "George Johanssons Motorblandning"
av min store journalistiske förebild går på årets bokrea. Av speciellt
intresse för oss ankister är att Johansson berättar den sanna
bakgrundshistorien till "Musse Pigg och den förtrollade bilen",
världshistoriens största patentbluff som misslyckades på grund av ett
högst förargligt misstag... 50:- kan det vara värt att få läsa den
storyn av en av Sveriges säkraste stilister. Ut och köp med er!
(Artikeln gick urspungligen i ett sjok om bilar och serier i Teknikens
Värld för över tjugo år sen och har inte kunnat anskaffas sen dess.)

/Karl-Erik

P.S. Hoppas aldrig att någon fattar hur mycket min artikel "This car of
mine" i (k)uriren 20 är inspirerad av Johanssons "Teknikens Världs hot
rod-album" från 1977...;-D D.S.