SV: *STORT*_tryckfel_i_senaste_årgångsboken ?

Joakim Gunnarsson kalas.puff at falkenberg.mail.telia.com
Ons Jan 2 20:50:15 CET 2002

Stefan skrev:
> Här hade man nu en KA 7/52 med löst omslag. Det gör ju ingenting för
> fotograferingens skull, så länge sidorna är i gott skick. Men obegripligt
> nog låg det alltså fel inlaga i omslaget. Just i dag kunde ingen säga
> säkert, men det verkar som om Egmont verkligen har köpt in tidningen i
> detta skick. Då tror man ju inte att sidorna som ligger i ska höra till ett
> annat nummer. Kanske vill någon beskylla Egmonts redaktörer och korrläsare
> för att ha dålig kännedom om KA:s historia, när man inte direkt kan se att
> en serie hör till fel tidning.

Det här numret fanns med i ett stort parti som köptes in för scanning till
årgångsböckerna och jag ombads kolla skicket på dem innan inköp.
Givetvis bläddrade jag igenom tidningarna som hastigast för att kolla att
inget klotter fanns i dem. Men inte ens jag som varit ankist sedan jag var
liten knatte anade att inlagan tillhörde ett annat nummer. Som Stefan påpekar
ovan så tar man helt enkelt för givet att inlagan som ligger mellan pärmarna
tillhör omslaget. Jag talade med redaktören idag och det kommer säkert
komma en  lösning av ett eller annat slag. Kanske ett separat faksimil av
7/52 skulle vara den smidigaste lösningen?

/Joakim.