Google och Kalle Anka

Kjell Croné kjell.crone at ifsworld.com
Tis Jan 8 17:20:56 CET 2002

Per:
> Apropos Google och ankism: ...

Visst är det härligt med den nya tekniken,
så mycket intressant man får veta om Staffar.

Men du glömde att söka på dig själv, he-he.
Söker man på "Per" får man 82 miljoner träffar
och "Domestic Per Diem Rates" som 1:a träff,
vilket inte har något med ankism att göra.

Men "Per Starbäck/Starback" ger 79 resp. 86 "ganska unika" träffar.
(Jag vet, så kan man inte säga, men jag kommer inte på något bättre just nu)
Just detta är den stora fördelen med Google, man slipper alla "liknande
adresser".

De flesta har med ankism att göra, några handlar om alfapet medan vissa
enbart är skumma. T.ex.
www.update.uu.se/~d91tan/jonglering.html
och framför allt denna
http://ng.netgate.net/~mette/lars/folk/
(hur mycket betalade du ?)

kjell

PS.
Kjell Croné/Crone" ger bara 17 "Google-unika" träffar vardera.
Alla dessa är naturligtvis ytterst seriösa ...