Langbeins slekt

Erik Horthe erikh at newmedia.no
Fre Juni 7 07:07:08 CEST 2002

Hei

Kjenner dere Langbeins slekt? Iflg. italienerne introduserte Floyd
Gottfredson og Bill Walsh (1955) to snåle fettere, nemlig brødreparet
Ciucco og Nuvolone (it.) Den første ble eremitt etter en ulykkelig
kjærlighetshistorie, og den andre bor i et hus i
et tre, i pakt med naturen. Vet dere noe om dem? Finnes de hos oss?
Gottfredson/Walsh har også laget en historie med Langebins onkel,
oppfinneren Sfrizzo De'Pippis / uncle Wombat i 1951. Vet noen noe om dette?
En figur jeg vet vi i hvert fall har hatt i Norge, tvang Langbein til å
leve sunt på hirsekaker og røtter mens hun besøkte Langbein. Hun var
Langbeins grandtante tror jeg. Husker noen når dette kunne være?

Erik H.