Katalanska

Kjell Croné kjell.crone at ifsworld.com
Tors Mars 14 21:20:37 CET 2002

Detta börjar bli litet OT, hoppas ni ursäktar.

Jag:

Erik Bergwall :
> "sin" betyder enligt min skolspanska "utan",
> alltså "Utan katalanska".
> Han kanske menade att du pratade utan att använda katalanska.
> Vad vet jag? ;-)

Samma här. Detta var ganska många år sedan, mitt minne kanske sviker.
Eller, jag kanske hörde fel.
Eller, kanske han menade "(jag talar inget språk) förutom katalanska".
Eller, det kanske inte betyder "utan" på katalanska.
Eller, ...

> Undrar om det ges ut några disneyserier på katalanska...
Jag tror inte det.
Spanien har ingen stor Disney-tradition.
Men det kan ju ändra sig ..

kjell