Om veckans tidning och en försäljning

Erik Bergwall erik.bergwall at telia.com
Sat Mars 16 19:11:16 CET 2002

> Umpa? När introducerades den här figuren? Kan det ha varit då jag inte
> lästa Kalle Anka (1990-2000)? Tja, duglig historia.

serier med Umpa har gått i KA&C:O ca 3-4 ggr. Skulle tro att den första var
någon gång kring 95-96. Men jag tyckte att den var riktigt bra!

> I övrigt vet jag inte riktigt, det var väl inget höjdarnummer
> direkt...

Jasså? som sagt, detta nummer tycker jag var ett av de bästa som kommit i
år. Förutom det förra med Don Rosa, förstås. Men inte heller det numret var
i övrigt särskilt bra. Denna veckans tidning hade iaf i den första halvan
mycket bra serier, dessutom hade man en ypperlig framsida som tecknats av
den inte helt obekante Marco Rota.

/Erik Bergwall