Re: Hur lyder Långbens adress?

Stefan Diös pyas at swipnet.se
Tis May 14 17:38:25 CEST 2002

Så sent som i KA nr 18/2002 anges den som Ågatan 28 i Ankeborg. Ågatan vet
jag mig ha sett i en antagligen tämligen ointressant serie som kanske inte
ens Anders Berglund minns (tidigt 60-tal kanske?); gatunumret 28 har jag
uppdiktat själv. Jag har använt Ågatan, och även numret 28, någon gång
tidigare.

För Musse Piggs adress har jag använt Stenvägen 10, vilket har en
bakgrundshistoria som innefattar ett par internskämt. Men man kan absolut
inte säga att någon av dessa adresser är klassiskt etablerad på samma sätt
som Kalle Ankas Paradisäppelvägen 111. Ännu?!