Tussi Böling

Stefan Diös pyas at swipnet.se
Tis Feb 4 14:23:49 CET 2003

Jag har fått en förfrågan från en person som är intresserad av Jussi
Björling och som därför söker referenser i ankismen till denna
mästersångare. Enkannerligen söker vi en serie från 50-talet där
"mästersångaren Tussi Böling" omtalas i några rutor. Det känner jag tydligt
igen att jag har läst i någon av faksimilutgåvorna nyligen, men nån kanske
kan hitta det snabbare än jag?

Även andra liknande referenser är av intresse. Jag vet själv att jag har
skrivit om en "Tussi Böckling" i KA 30/98 och 4/00, vilket var innan jag
uppdagade att Axel Norbeck hade haft en liknande idé långt före mig. Men
det finns säkert ännu fler. Alla som hittar något är välkomna att höra av
sig till listan med sina rön.