Kalle Anka som fågelfotograf

Germund Silvegren germund.silvegren at ekol.lu.se
Fre Feb 7 06:26:32 CET 2003

Ensidan Clown in the Jungle som Tor nämnde är mycket riktigt en
serieversion av julaftonsfilmen, komplett med Kalles kulspruta i
slutscenen. Jag skulle däremot gissa att serien du letar efter är en
10-sidare av Carl Barks som gick i Walt Disney's Comics and Stories
57 (1945) och i Sverige i KA 19/1958 samt i Kalle Ankas Guldbok 9.
/Germund