Sv: Donald Duck komt uit de verf

Olof Siverbo olof.siverbo at swipnet.se
Fre Jan 3 20:43:49 CET 2003

Per S:
> Olof är numer en publicerad Disneyserieförfattare!

Jag säger som Gert Fylking (ännu ej medlem i NAFS(k)): ÄNTLIGEN! Det är
säkert femton år sedan jag gav upp hoppet om att någonsin få se den där
serien i tryck. Men allt kommer tydligen till den som kan vänta!

> För länge länge sen skrev han en historia  som Oberon i Holland köpte
> för att sedan lägga på hyllan.

Av någon anledning lät de teckna upp serien innan de lade den på hyllan. Jag
fick kopior av teckningarna redan sommaren 1984, men sedan hände
ingenting... förrän nu!

> Nu har dom tydligen grävt sig ner till 1984 i sin tunna med
> opublicerade serier, för i holländska DD 47/2002 publicerades den
> till slut. H 8496 med titeln "Donald Duck komt uit de verf".

Mitt manus hade titeln "Painful Paintwork", påhittad av min påhittige (men
inte helt effektive) assistent Stefan Diös, som hjälpte till med dialogen
till de första två-tre sidorna innan jag avskedade honom.

> /699 (som vill ha den till sin Olof-samling)

Jag med! Ska genast försöka hitta en mejladress och be dem skicka några ex.

/nöjd Olof