K. Karlsson? -och Baloo!

Stefan Diös pyas at swipnet.se
Fre Jan 17 11:04:03 CET 2003

Patrik Ö:

>Om det är Konrad som Stefan Diös avser att döpa kommisarien till, vilket
>han antytt, så är jag helt tillfreds med det. Kommisarien ser ut att heta
>Konrad Karlsson - ett typiskt ankeborgsnamn!

Tyvärr kan jag inte ta denna ära. Jag hade avsett att kalla honom Kvintus,
men så fick jag höra att Konrad möjligen var det namn som möjligen kan ha
förekommit förut, ifall det nu möjligen har hänt. Men detta är inte bekräftat.

Dock håller jag med om att Konrad är ett mycket bra namn. Till skillnad
från Kvintus har jag använt det många gånger förut, kanske så ofta att det
kan se halvtjatigt ut. Fast antagligen inte.